«Ματιές που ακούνε»: Ένα πιλοτικό πρόγραμμα συνεκπαίδευσης
Στο Πιλοτικό Καινοτόμο Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης «Ματιές που ακούνε» συμμετείχαν 12 τμήματα από 12 διαφορετικές σχολικές μονάδες, με 170 μαθητές Νηπιαγωγείου – Δημοτικού – Γυμνασίου/Λυκείου. Οι μαθητές παίρνουν μέρος σε κοινές βιωματικές δράσεις με στόχο τη γνωριμία με κωφούς μαθητές, την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συνεκπαίδευση των μαθητών. Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετείχε φέτος και το Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Κωφών Βαρήκοων της Πάτρας.
Άλλωστε τα τελευταία χρόνια, στο σχολείο -που λειτουργεί στην Πάτρα από το 1951- υλοποιούνται συχνά καινοτόμα προγράμματα που βραβεύονται καθώς και συνδιδασκαλίες με τάξεις γενικών σχολείων. Στο σχολείο φοιτούν μαθητές από τους νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας και διδάσκουν εκπαιδευτικοί με master στην εκπαίδευση κωφών με κοχλιακό εμφύτευμα.
Δηλωση: «Είναι ένα σχολείο που δέχεται ‘‘το κωφό άτομο ως ένα άτομο μ΄ ένα μοναδικό πλέγμα χαρακτηριστικών, ένα εκ των οποίων είναι και η κώφωση’’». (Donald Moores)